E-podpis przy składaniu deklaracji podatkowych

Formularze deklaracji pobiera się z portalu i dostarcza do urzędu skarbowego w formie papierowej. W zawiadomieniu podatnik wpisuje dane lub wskazuje osobę upoważnioną do składania deklaracji w jego imieniu.

Istnieje też inna możliwość, która wykorzystuje e-podpis przy składaniu deklaracji podatkowych. Należy pamiętać, że decydując się na to rozwiązanie, osoba składająca e-deklarację musi dysponować podpisem elektronicznym lub Profilem Zaufanym.

Sposoby składania deklaracji podatkowych:

– poprzez portal e-deklaracje.gov.pl, gdzie podatnicy znajdą interaktywne formularze podatkowe wraz z instrukcją, które po wypełnieniu i opatrzeniu bezpiecznym podpisem elektronicznym można przesłać do systemu,
– bezpośrednio z systemów finansowo-księgowych dzięki aplikacjom dostarczonym przez zewnętrznych producentów oprogramowania, którzy korzystają z otwartego standardu dokumentu podatkowego, dostosowali lub dostosują swoje aplikacje tak, aby mogły obsługiwać proces składania deklaracji podatkowych.