Podpis elektroniczny stanowi od dłuższego czasu dość popularne rozwiązanie, które umożliwia przedsiębiorcom załatwianie spraw urzędowych bez wychodzenia z domu. Zastosowanie podpisu elektronicznego można znaleźć zarówno w przypadku obrotu dokumentami księgowymi, jak i podczas sporządzania i przesyłania elektronicznie deklaracji, faktur, pism oraz wniosków urzędowych.

Jakie są najbardziej widocznie e-podpis wady i zalety? Do największych korzyści zaliczyć należy oszczędność czasu i pieniędzy, wygodny sposób użytkowania, możliwość podpisania dokumentu elektronicznego, szybkość działania, większa trudność w podrobieniu, a także łatwiejsza weryfikacja zmian wprowadzonych w podpisanych dokumentach. Mimo jednak dużej ilości zalet, jak każde rozwiązanie posiadać musi także swoje wady.

Niestety, w przypadku podpisu kwalifikowanego wymagane jest zastosowanie odpowiedniego sprzętu oraz infrastruktury informatycznej. Koszty, jakie związane są z ilością składania takiego e-podpisu z certyfikatem są też dosyć wysokie. Na pytanie, czy warto zakładać e-podpis należy przede wszystkim przeanalizować np. ile dokumentów składa Twoja firma rocznie. Warto jednak rozważyć tą możliwość, ponieważ jest korzystna dla każdego przedsiębiorstwa.

open

KRAJOWY WĘZEŁ TOŻSAMOŚCI

Oferujemy sprzedaż oraz aktywację zestawów certyfikatów do Krajowego Węzła Tożsamości. Oferta skierowana jest do instytucji posiadających platformy e-usług.