Wielu właścicieli firm coraz chętniej decyduje się na posługiwanie się podpisem elektronicznym.Jak wyrobić podpis elektroniczny z certyfikatem?
Czego dowiesz się z artykułu:
Czym jest podpis elektroniczny?
Jak uzyskać podpis elektroniczny?
Czym jest podpis elektroniczny?
Podpis elektroniczny umożliwia załatwiać sprawy biznesowe, urzędowe, sądowe itp. bez wychodzenia z domu. Istotnie należy zaznaczyć, że posiadając e-podpis z certyfikatem mamy możliwość podpisywania dokumentów cyfrowych. Należy mieć na uwadze, że dokumenty opatrzone e-podpisem elektronicznym posiadają taką samą moc prawną, jak opatrzone tradycyjnym podpisem.
Podpis elektroniczny zalety jakie posiada?
Posiadanie podpisu elektronicznego znacznie ułatwia życie i pozwala w szybki sposób dopełnić wielu formalności w sferze firmowej oraz prywatnej.
Do zalet kwalifikowanego podpisu elektronicznego możemy zaliczyć m.in.:
- wygodę zastosowania
- bezpieczeństwo danych
- trudność w podrobieniu
- oszczędność czasu i pieniędzy
Gdzie możemy zastosować e-podpis?
- sprawy w ZUS, US, GUS, KRS
- rejestracja w CEIDG
- sprawy sądowe
- sprawy podatkowe
- zamówienia publiczne
- zawieranie umów
Jak uzyskać podpis elektroniczny?
Procedura uzyskania podpisu elektronicznego krok po kroku:
- Zakup zestawu do e-podpisu kwalifikowanego.
- Aktywacja usługi, potwierdzenie tożsamości.
- Instalacja oprogramowania.
- Pobranie certyfikatu, szkolenie z zakresu posługiwania się e-podpisem.
Sprawdź również: Podpis elektroniczny Krok po kroku
Podpis elektroniczny – najczęściej zadawane pytania
Czy podpis elektroniczny jest równoważny ze zwykłym podpisem?
Tak, opatrzenie dokumentu podpisem elektronicznym wywołuje takie same skutki prawne jak podpisem odręcznym. Posługiwanie się kwalifikowanym podpisem elektronicznym jest w pełni bezpieczne i zgodne z prawem.
Jakie zalety posiada podpis elektroniczny?
Wygoda, bezpieczeństwo, trudność w podrobieniu, oszczędność czasu i pieniędzy. Podpis elektroniczny znacznie ułatawia prowadzenie firm oraz wypełnianie obowiązków urzędowych, podatkowych.
Jak uzyskać podpis elektroniczny?
- Zakup zestawu do e-podpisu kwalifikowanego.
- Aktywacja usługi, potwierdzenie tożsamości.
- Instalacja oprogramowania.
- Pobranie certyfikatu, szkolenie z zakresu posługiwania się e-podpisem.