Podpis elektroniczny służy do składania podpisów na dokumentach cyfrowo. Można się nim posługiwać za pomocą aplikacji mobilnej lub z użyciem karty i specjalnego czytnika. Jest to aktualnie najbezpieczniejsza dostępna forma podpisywania dokumentów.. Niemożliwe jest podrobienie go czy dopisanie treści pisma już po złożeniu podpisu. O każdej zmianie w pliku jesteśmy informowani. Tym sposobem unikamy padnięcia ofiarą oszustwa.
Taki podpis jest przyporządkowany do jednej osoby, zawiera jej dane. Kwalifikowany podpis elektroniczny ma dokładnie taką samą moc prawną, jak ten, który jest pisany własnoręcznie.
Więc jak wyrobić e-podpis?
Pierwszy krok to znalezienie odpowiedniego dostawcy tej usługi i podpisanie z nim umowy. Aby to zrobić należy stawić się osobiście w centrum certyfikacji lub jeżeli posiadamy profil zaufany, możemy zrobić to przez Internet. Po podpisaniu umowy powinniśmy dostać kartę kryptograficzną ze znajdującym się na niej certyfikatem, który świadczy o aktualności podpisu. Dostaniemy także czytnik kart i specjalne oprogramowanie, które będziemy musieli zainstalować na naszym komputerze. Zamiast tych rzeczy, możemy wybrać wersję z dedykowaną aplikacją na telefon, w której będziemy mogli autoryzować nasz podpis.
Jeżeli jesteś przedsiębiorcą lub osobą prywatną, i nie chcesz tracić czasu na chodzenie po urzędach czy na drukowaniu dokumentów, zgłoś się do naszego biura. W naszej ofercie znajdziesz założenie bezpiecznego elektronicznego podpisu kwalifikowanego, przyczyń się do cyfryzacji Polski!