Wykupienie i aktywacja podpisu kwalifikowanego upoważnia do posługiwania się nim tylko do określonego terminu. A od czego to zależy?
Spis treści:
Zakup kwalifikowanego podpisu elektronicznego
Koniec ważności e-podpisu
Odnowienie podpisu elektronicznego
Zakup kwalifikowanego podpisu elektronicznego
Kwalifikowany podpis elektroniczny jest idealnym rozwiązaniem nie tylko dla przedsiębiorców. E-podpis można wykorzystać zarówno do spraw biznesowych jak i prywatnych, co zapewnia znaczną wygodę, ale także daje dodatkowe bezpieczeństwo czy pozwala zaoszczędzić wiele czasu. Dzięki elektronicznemu podpisowi możemy załatwiać wiele spraw nawet nie wychodząc z domu. Do jego aktywacji konieczne jest dokonanie zakupu odpowiedniego zestawu, potwierdzenie tożsamości i aktywacja. Dopiero po dokonaniu wszystkich tych czynności można będzie swobodnie posługiwać się zestawem i podpisywać dokumenty.
Koniec ważności e-podpisu
należy pamiętać, że kwalifikowany podpis elektroniczny posiada swoją datę ważności. Może on być wykupiony na okres od 1 roku do nawet 3 lat, a po tym czasie, jeżeli go nie odnowimy, wygasa. Dlatego warto zadbać, aby nasz e-podpis był ciągle ważny. Po przekroczeniu terminu ważności nie ma już możliwości odnowienia, dlatego zaleca się aby procedura odnowienia e-podpisu rozpoczęła się nie później niż na 14 dni przed datą wygaśnięcia. Pozwoli to uniknąć konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z wydawaniem nowego podpisu.
Sprawdź również: E-skierowania a podpis elektroniczny
Odnowienie podpisu elektronicznego
Odnowienia certyfikatu dla e-podpisu dokonuje się poprzez:
- uzupełnienie wszelkich formularzy,
- złożenie zamówienia o odnowienie e-podpisu,
- aktywowanie odnowienia,
- pobranie na kartę kryptograficzną certyfikatu kwalifikowanego.
Odnowienie kwalifikowanego e-podpisu jest procedurą niezbędną do przedłużenia ważności narzędzia Jest to usługa, która znajduje się w naszej ofercie. Zapraszamy więc do współpracy wszystkie osoby, których ważność podpisu elektronicznego wkrótce wygaśnie.
Podpis elektroniczny – odnowienie e-podpisu
Jak odnowić podpis elektroniczny?
Odnowienie podpisu elektronicznego wymaga:
- wypełnieni formularza,
- złożenia odpowiedniego zamówienia certyfikatu,
- odniesienia
- pobranie na kartę kryptograficzną certyfikatu kwalifikowanego
Ile kosztuje odnowienie e-podpisu
Koszt odnowienia ważności e-podpisu zależy od okresu, na jaki zostaje przedłużony: 1-3 lat. Zależy też od tego, czy właściciel zdąży przeprowadzić procedurę zanim upłynie termin ważności. Jeśli nie - konieczne będzie wydanie nowego certyfikatu, co wiąże się ze znacznie większym kosztem.