Kwalifikowany podpis elektroniczny jest narzędziem, które pozwala na szybkie i bezpieczne załatwianie wielu formalności. Dzięki niemu możliwe jest podpisywanie i składanie dokumentów urzędowych i innych, bez wychodzenia z domu. Jest to znaczne ułatwienie codzienności, ponieważ pozwala na ominięcie długich kolejek, a przy tym zaoszczędzenie czasu.
Podpis elektroniczny krok po kroku:
1. Zakup kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Na początkowym etapie należy wybrać jaki e-podpis nas interesuje oraz jego ważność. Zakupu można dokonać u dostawcy lub przez pośrednika, który pomoże w wyborze.
2. Aktywacja e-podpisu. Każdy podpis elektroniczny musi być aktywowany, odbywa się to za pomocą specjalnego, udostępnionego wniosku. Do aktywacji potrzebny jest dokument, który potwierdza naszą tożsamość.
3. Potwierdzenie tożsamości. Dokonać tego można w specjalnie przeznaczonych punktach.
4. Instalacja oprogramowania. To właśnie dzięki niemu możemy korzystać z kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
5. Pobranie certyfikatu kwalifikowanego.