Kwalifikowany podpis elektroniczny powstał, aby przyspieszyć proces załatwiania spraw urzędowych. Służy on do składania podpisów na dokumentach w sposób cyfrowy. Można się nim posługiwać za pomocą aplikacji mobilnej lub z użyciem karty i specjalnego czytnika. Nie jest on przeznaczony wyłącznie dla przedsiębiorców, każda osoba fizyczna może z niego korzystać w sprawach prywatnych.

Pierwszym krokiem do wyrobienia elektronicznego podpisu jest znalezienie odpowiedniego dostawcy tej usługi i podpisanie z nim umowy. Aby to zrobić należy stawić się osobiście w centrum certyfikacji lub jeżeli posiadamy profil zaufany, możemy zrobić to przez Internet. Następnie powinniśmy dostać kartę kryptograficzną ze znajdującym się na niej certyfikatem, który świadczy o aktualności podpisu. Dostaniemy także czytnik kart i specjalne oprogramowanie, które będziemy musieli zainstalować na naszym komputerze. Zamiast tych rzeczy, możemy również wybrać wersję z dedykowaną aplikacją na telefon, w której będziemy mogli autoryzować nasz podpis.

Procedura wyrabiania e-podpisu może wyglądać na skomplikowaną, ale z naszą pomocą nie musisz nawet wychodzić z domu. Wszystkie formalności załatwimy za Ciebie.