Podstawą złożenia elektronicznej oferty przetargowej jest kwalifikowany podpis elektroniczny.
Zamawiający mogą korzystać z różnych platform elektronicznych w celu zbierania ofert oraz zabezpieczenia ich treści przed terminem otwarcia ofert. Zawsze jednak złożenie ważnej oferty w formie elektronicznej wymaga wykorzystania kwalifikowanego podpisu elektronicznego. To wymóg wynikający z prawa zamówień.
Kwalifikowany podpis elektroniczny to odpowiednik podpisu odręcznego na ofercie składanej w formie pisemnej.
Do złożenia podpisu kwalifikowanego potrzebny jest cały zestaw, czyli w skrócie:
– karta kryptograficzna z wgranym ważnym certyfikatem,
– czytnik do tej karty,
– oprogramowanie umożliwiające wykorzystanie całości do złożenia podpisu.
E-podpis umożliwia nie tylko startowanie w e-przetargach, ale również podpisywanie e-dokumentów, podpisywanie umów, uwierzytelnienie transakcji w banku.
Potrzebujesz pomocy w założeniu e-podpisu? Zachęcamy do skorzystania z pomocy naszej firmy.