Podstawą złożenia elektronicznej oferty przetargowej jest kwalifikowany podpis elektroniczny.

Zamawiający mogą korzystać z różnych platform elektronicznych w celu zbierania ofert oraz zabezpieczenia ich treści przed terminem otwarcia ofert. Zawsze jednak złożenie ważnej oferty w formie elektronicznej wymaga wykorzystania kwalifikowanego podpisu elektronicznego. To wymóg wynikający z prawa zamówień.

Kwalifikowany podpis elektroniczny to odpowiednik podpisu odręcznego na ofercie składanej w formie pisemnej.

Do złożenia podpisu kwalifikowanego potrzebny jest cały zestaw, czyli w skrócie:
– karta kryptograficzna z wgranym ważnym certyfikatem,
– czytnik do tej karty,
– oprogramowanie umożliwiające wykorzystanie całości do złożenia podpisu.

E-podpis umożliwia nie tylko startowanie w e-przetargach, ale również podpisywanie e-dokumentów, podpisywanie umów, uwierzytelnienie transakcji w banku.

Potrzebujesz pomocy w założeniu e-podpisu? Zachęcamy do skorzystania z pomocy naszej firmy.